国花系列_CHERRYBLOSSOM日本



The cherry blossom (sakura) is Japan's unofficial national flower. It has been celebrated for many centuries and takes a very prominent position in Japanese culture.
国花系列_CHERRYBLOSSOM日本
There are many dozens of different cherry tree varieties in Japan, most of which bloom for just a couple of days in spring. The Japanese celebrate that time of the year with hanami (cherry blossom viewing) parties under the blooming trees.
国花系列_CHERRYBLOSSOM日本

日本春天一到,即变成一个樱花世界,虽说樱花年年开,没有多大惊喜,不过当置身在一片粉红花海之中,载歌载舞又饮又食时,的确是乐趣无穷,难怪日本人对于“花见”(赏樱)总是乐此不疲。日本樱花,种类繁多之馀,赏花之地亦多,今日为你数数各种樱花之最,让你赏花之余,还可以跟日本人唇枪舌剑一番。
国花系列_CHERRYBLOSSOM日本

传说在很久以前,有一位名叫木花开耶姬的漂亮而又聪明的姑娘,用了半年时间,自冬季到夏天、自南而北走遍了整个日本,沿途撒下了樱花的种子。自此以后,日本各地便盛开樱花了。日本气象厅以各个地区的标志樱(中部为染井吉野,南部为寒绯樱,北海道为大山樱)为对象跟踪观测各地的开花日期,日本人把这叫做“樱花前线”。每年 3 月 3-5 日发布当年的樱前线预告也叫做“锋面”,因不同地区的物候差异形成从 3 月 -5 月巍为壮观的由南至北,由低向高海拔的次第上演的花海
国花系列_CHERRYBLOSSOM日本

一提起日本大家都讨厌,不过没有关系;

我们要欣赏的是樱花的漂亮而不是日本人丑陋的脸孔

外贸工具

特别推荐